Härlig kvällsträning...

Idag tog jag med mig Ina till valla för lite kvällsträning ihop med Anna F och hennes tollartjejer. Ina började såklart med att skälla ut Anna i bara farten men efter det fick fick hon hälsa och kolla tänder utan större problem förutom att Ina skulle upp och klättra lite i famnen på henne men hellre det med tanke på att jag vill stärka henne bland folk. Annars blev det mest fokus på ställande samt linförighet/fritt följ  för våran del.

I början var Ina lite berörd av omgivningen men jag tycker hon släppte det ganska fort och sen gick hon riktigt bra bitvis med ett härligt fokus trots att det kom förbi hundar och folk samt att Anna imellanåt bytte hund. Var jätteglad att hon inte skällde eller drog mot de folk som kom i närheten av oss trots att det började skymma mot slutet, känns som att hon alltmer väljer mig och börjar få lite bättre fokus mot att prestera och inte bara belöningsfokus. Dock märks det tydligt att hon känner av om jag blir det minsta spänd, tveksam eller fokuserar på omgivningen för då är hon direkt där och ska kolla vad det är på gång. Gäller att ha tungan rätt i mun, behålla lugn och försöka få mer och mer fokus på oss och mindre på allt runtomkring.

 Allt som allt var det ett av våra bättre pass på sistone både attitydmässigt men även rent tekniskt med några riktigt bra positioner och härliga ställanden med bra bakåttänk. Helt enkelt ett pass som gav ny energi och mersmak :) Efteråt stod vi och pratade ett tag och Ina fick träna på att bara vara utan att det händer något vilket hon har oerhört svårt för. Hon skällde en del och försökte äta snö och hitta på annat men då hon inte fick någon respons på sitt skällande av vare sig folk eller hundar samt att jag bröt hennes andra aktiviteter så blev det otroligt nyttig träning för damen som ju har en del myror i brallan ;)

Avslutar med en bild på Ina i ett nötskal från i helgen när vi var ute ihop med pappa och hans vovve.... fullt ös medvetslös ;)

Kommentarer
Postat av: Torsten

Hmmm, myror i brallan....låter bekant på nåt sätt :)

Ha en härlig dag!

2010-03-16 @ 08:11:33
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Härligt att Ina blir bättre & bättre på att fokusera trots störningar:-) Jepp, myror i brallan...är bekant här med;-) Kram

2010-03-16 @ 08:45:17
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Åsa

Kul att det går frammåt! Visst har Ina blivit ljusare i vinter eller luras motljuset?

Postat av: Gunbritt och Giah med flock

Damer med myror i brallan har vi med ;)

Kul att det går framåt med Ina!!! Ni är sååå duktiga med all träning!!! Ger ju som sagt bra resultat ;)

Jag tog ut min lilltös för att "träna" idag...

Inkallning och lite sitt...I början blev det mest belgarrace full fart runt runt i snön med en massa finter och kastande med belöningsleksaken hon fick när hon kom på första inkallningen...Bara att vänta ut tösen...Snacka om myror i brallan ;)



Ha det bra...

Kram Gunbritt

2010-03-18 @ 01:09:31
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Elenor och Zidane

Ja det är verkligen hur bra som helst att bara stå i en ring med sina hundar och prata. Mycket svårare än att gå fot eller hoppa över hinder då man har något att tänka på. Härlig bild

2010-03-18 @ 20:09:14
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Kasper

Fina skojiga Ina!

Och så vill jag och matte önska er en fin helg! hos mig REGNAR det!!!!!!

2010-03-18 @ 23:50:13
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Marianne

Roligt att du fick ett bra träningspass. Men det är svårt att få en hund att bara vara. Framförallt om man har myror i brallan.

Jag hoppas ni ska få en trevlig helg med vackert vårväder.

Ha det gott. kram

2010-03-19 @ 22:39:46
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0