2 år går fort...

Idag är det "2 års jubileum" här hemma.... det är nämligen på dagen två år sedan Ina kom till oss för att stanna. Helt otroligt vad tiden går! Kan i dagsläget inte tänka mig hur det var innan hon kom, hon är nu en sådan självklar del i vår familj nu och det är en fröjd att dagligen se hennes och Tims fina relation. Dom har verkligen blivit tighta!.  Jag är otroligt glad över att få dela mitt liv och min vardag med henne... det har varit två innehållsrika år hittils, bitvis med mycket jobb och utmaningar på vägen men samtidigt otroligt lärorikt och roligt! Det  känns som att vi allt mer växer som team tillsammans och det ska bli spännande att få fortsätta utvecklas ihop.

Puss på sig älskade knasiga Ina gumman!


Dagen till ära blev det ett träningspass tillsammans med Jeanette och hennes tjejer. Jag frös, var småtrött efter gårdagens sena arbetspass och lite allmännt off men som vanligt när man umgås med härliga människor (Tack Jeanette!) så kan man inte annat än att bli peppad och dagen bjöd på ett för min del riktigt givande pass. Alltid värdefullt att kunna bolla ideer med den man tränar med och ibland få tips och ideer om sådant man själv missar.  Vi har en hel del att jobba på (som vanligt!) men det känns som att vi allt mer lyckas undvika våra gammla fällor och snedsteg och oftare hittar "rätt belöning till rätt aktivitet". Ina blir allt bättre på att behålla koncentrationen och uthålligheten börjar komma så smått i vissa moment. Jag tror på att skynda långsamt även om det ibland känns motigt då jag hoppas vi har igen det senare när väl saker och ting faller på plats helt.

En film från dagens träning blir det, kanske inte så rolig för andra att kika på utan enbart utlagd för att det är så bra för mig själv att kunna gå tillbaka och jämföra allt eftersom tiden går.



Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Jisses, vad tiden går fort! Ina är en STOR personlighet med STORT hjärta, du kommer ha många fler roliga år med den hunden:) Gillade verkligen hennes fokus genom hela passet igår. Ina utstråla ett helt annat lugn & självsäkerhet. Det där kommer bli riktigt bra när det blir klart! Heja er! Kram

2010-11-10 @ 10:44:08
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Nina & Jackie

Jag tyckte det såg kanonbra ut! Ni har tränat på ordentligt, bra jobbat!

2010-11-10 @ 18:38:12
URL: http://ninavarblane.blogspot.com
Postat av: Sara

Oj vad tiden går fort, det betyder att vi snart känt varandra i två år :). Roligt att träningen går framåt! Kram

2010-11-10 @ 20:22:15
URL: http://www.sarashundar.com
Postat av: Malin

Tänk vad tiden går! Och så mycket ni lärt varandra. En tryggare Ina och ett fint lydnadspass visas upp. Framstegen syns och jag vet att ni kommer att lyckas.

Sen håller jag med om att med bra kamrater (som Jeanette)så tar man alltid ett eller ett par steg fram i sin träning. Orkar man inte en dag då man är trött så smittar hennes energi av sig.

Stadga i er träning och ni kommer att ta kliv framåt! Ha en skön vecka!

Kramar

2010-11-10 @ 22:54:15
URL: http://www.goldenspicypeppers.se
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Vad duktiga ni är :) Jätte kul att hon slutat att skälla när du tränar :) Tror det beror mycke på dig att det går så bra, tycker du går mycke lugnare på den här filmen än den jag kolla på förut.



Jätte kul att det går framåt för er :)

2010-11-10 @ 22:55:30
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Marianne

Så fort tiden går ibland. Visst är det en härlig känsla att kunna blicka tillbaka för att se hur långt man kommit på den planerade vägen. Trots man ibland får ta ett steg tillbaka.

ha det gott. kram

2010-11-10 @ 23:13:10
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Kasper

Grattis fina Ina till "2-årsdagen". ;)

2010-11-10 @ 23:40:03
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Cavvetjejernas matte

Oj vad tiden går fort! Tycker inte det var länge sedan vi fick läsa om Ina och hur hon kom in i er familj!

Och vilken resa ni gjort tillsammans! Hon har ju verkligen utvecklas och gjort stora framsteg.

BRA jobbat vill jag säga till dig! Vilken kontakt ni har på filmen! Kanon :-))

Kram

2010-11-10 @ 23:40:17
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Halloy :)

Tänkte bara höra om det är okej att jag länkar till din sida. Om det är ska det stå Timsevimse eller vad vill du att det ska stå ;)

2010-11-11 @ 15:35:48
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0