Härlig träning med glad Timse i gott sällskap

Idag har det blivt en riktig Timsedag för min del då jag och Jeanette tränade ihop på HU. Oftast är det ju Ina jag har med mig när vi tränar men idag fick Jeanette köra våran bil så att Tim kunde få följa med som omväxlings skull. Under tiden fick Ina en skön promenad med husse där hon fick gå lös och bara ha det gott, är nog bra för henne med en mental vilodag imellanåt.

Fokus för min del var att träna freestyle då jag funderar på att anmäla Tim till novembertävlingen som hålls ute på HU. Vi jobbar på att få ihop ett nytt program och fokus idag var mest att se om Tim klarar av att hämta en handduk trots alla härliga dofter som finns inne på HU:s matta då tävlingen är inomhus. Tycker Tim klarade det hela med bravur med tanke på hur lite vi tränat på sistone, duktig pojke!

Film från träningen blir det nedan, har inte klipt bort så mycket då det är bra för mig att se helheten och se vart det brister mm. Finns en hel del att jobba på men jag gillar Tims attityd, tycker han kämpar på fint även när han inte riktigt förstår vad matte menar.




Det blev även lite lydnadsträning mest för skojs skull, rutan och apportering... med tanke på hur ringrostig Tim är vad gäller lydnadsbiten då vi knappt tränar det just nu tycker jag han gjorde så gott han kunde. Fokus idag var att hitta rutans mitt samt gripanden/attityd i apporteringen. Jag vet att Tims fart är ojämn men jag är nöjd över att han griper utan att börja nosa på mattan samt att han känns pigg och glad då han lätt kan bli lite låg om apporteringen blir för kravfylld.

En film även från det blir det med brister och allt ;)



Efter träningen blev det gemensam lunch hos mig och filmredigering... kan säga att jag inte visade min bästa sida imellanåt, jag och strulande teknik är inte en vacker syn ;) Nu blir det snart sängen och en god bok....Zzzzz.

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Tackar för en superbra lördag med träning och trevligt sällskap:)



Jätteroligt & se eran freestylesträning, imponerad av hur Timsen tar i med både kropp & själ i alla rörelser! När sedan störningsträningen "klaffar" kommer det bli hur bra som helst, med erat fina samarbete:)



Hm... reflektera inte ens över ngr "dåliga" sidor idag, men i för sig... När det gäller teknik & dåligt tålamod har jag STOR förståelse;)



Kram från oss

2010-11-06 @ 23:05:47
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Torsten

Som jag sagt förr....För våra ögon ser allt perfekt ut :)

2010-11-07 @ 11:17:49
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Kolla min blogg.

Det finns en inbjudan där och det gäller att snabba på för oj vilket intresse det blev!

Men kanske skulle passa dej Tim eller Ina

2010-11-07 @ 20:11:30
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Vad duktiga ni är :) Dom där backningarna är ju grymt läckra :) Hur lär man en hund att backa så bra??



Är bägge vovvarna samma ras och kommer dom från samma kennel??



Hoppas ni haft en skön helg!!!

2010-11-08 @ 00:28:37
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Susanne och Pebbels

Snyggt jobbat, ser skitbra ut!!!



2010-11-08 @ 09:02:56
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Malin

Så kul att få se Tim in action! Ser fint ut trots att det som sagt finns en hel del störningar i denna matta! Kul att se freestyle också.Det kommer att bli bra tills ni ska tävla! :) Ha de gott Kram

2010-11-08 @ 11:32:26
URL: http://www.goldenspicypeppers.se
Postat av: Kasper

Den där freestylen ser ju jätteskoj ut - fattar inte hur du kan vara så duktig, Tim! Och din matte, tror du har tränat henne ganska mycket!

2010-11-08 @ 23:50:06
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Tänkte bara höra om det är okej att länka till din sida. Om det är ska det bara stå Timsevimse eller hur vil du ha det ;)

2010-11-11 @ 09:21:16
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0