Träning och snöig promenad

Idag jobbade jag em/kväll så jag pasade på att be Jonas köra ut mig till Hu på morgonen för lite freestyleträning med Tim. Jag var inte ensam där så för att inte störa för mkt valde jag att börja träna i det lilla rummet intill, fokuserade på att filma en del övergångar som strulat lite och kolla på dessa för att kunna justera lite innan jag körde igenom hela programmet en gång. Tim jobbade fint och bjöd på en härlig attityd så det var roligt :) Därefter fick han vila lite innan jag avslutade lite kort i stora rummet. Tim ville gärna gå fram till de andra som stod mitt i lokalen och var väldigt nosig på mattan idag, annars tycker jag att han jobbar på ganska fint bitvis även om han var mer splittrad sista passet... det gäller bara att få honom att hålla ihop hela vägen.

Efteråt promenerade vi hem, det tog knappt en timme och Tim var härligt glad, pigg och njöt i snön medan det inte var så jättebehagligt för min del då snön yrde och det blåste envist. Var iallafall skönt att komma in i värmen en stund sen innan det var dags för Ina att komma ut på en promenad innan jobbet.

Några bilder på Timse i snön blir det idag, lite halvtrista i färgen då det envist snöat hela dagen.....










Nu blir det nog ingen freestyleträning för Tim förrens på fredag då jag ska träffa Sara för ett sista pass innan tävlingen, känns som en lagom uppladdning då jag inte vill öveträna Tim utan gärna ha kvar ett litet "träningssug" i honom. Han är ju nästan som bäst om han är lite "taggad"... svårt det där med att hitta lagom balans när man är orutinerad, det är helt enkelt bara att "testa sig fram" för att hitta det som passar.

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Fina Timsen:) För min del störde du inte alls, sa ju från början att vi kunde dela på det stora utrymmet...innan jag gick in i träningsdimman;) Låter som en bra uppladning! Syns på lördag! STOR KRAM till er

2010-11-23 @ 22:38:00
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sara

Det låter som ett bra träningspass. Jag ser fram emot fredag och då kör vi ett riktigt genrep du och jag :) Kram

2010-11-23 @ 23:34:27
URL: http://www.sarashundar.com
Postat av: Gunbritt med flock

Lycka till på tävlingen :) Önskar jag var med och såg er!!! Var längesen vi sågs nu!!! Bilderna är lika fina som vanligt... Motiven syns ju tydligt ;)

Vilka fina täcken Tim och Ina har!!! Jag har läst ikapp lite idag :) Har inte hunnit med datorn lika mycket som vanligt!!! Skönt att läsa att Tim mår bra och har bra kondis...På pimbilderna såg han ut att njuta :) och Filmen från valptiden bedårande <3

KRAMAR till er allihop!!!

2010-11-24 @ 11:17:49
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Kasper

Det är inte bilderna som är trista i färgen, det är originalet!

När matte ska fota mig kunde hon lika gärna göra det i svartvitt så här års, säger hon. Men du Timsen, har ju åtminstone ett täcke som bryter den lite trista vitgrå-svarta tristessen... ;)

2010-11-24 @ 11:54:15
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Önskar också att jag hade ett ställe att kunna träna inomhus på.

Ska verkligen bli spännande sen och höra hur eran tävling gått. Vinja och jag håller alla tummar och tassar vi har :)



Var någonstans är det som tävlingen går?



Skönt med en promenad sen efter träningen, men var inte Ina med idag?



Jätte fina bilder du tagit :)

2010-11-24 @ 21:14:43
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Malin

Härligt med ett pass innan arbetet. Önskar LYCKA TILL inför HELGEN! Ni fixar det absolut!

tror på er! Kram

2010-11-24 @ 21:19:13
URL: http://www.goldenspicypeppers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0