Fullspäckad start på veckan :)

Jag kom hem i söndags kväll men var så trött då och sen har dagarna runnit iväg så jag har inte riktigt haft tid och ork att blogga så nu blir det ett "ihopsamlat" jätteinlägg med varning för mycket bilder ;)

I måndags tog jag och vovvarna en promenad på tinnerö. Hade tänkt mig att gå ca 2 timmar som max men när jag kommit halvvägs insåg jag att det var fullt med kor på tinnerö som blockerade diverse grusvägar så vi fick snurra omkring i nästan fyra timmar genom diverse omvägar för att ta oss hem....Jag går nämligen INTE i närheten av kor om det inte är ett staket imellan sen jag och Tim blev jagade för ett par år sedan.  tur jag hittar skapligt där ute iallafall ;) Jag var dock rätt mör efteråt men hundarna verkade nöjda över den extra långa turen.... pust!




På kvällen blev det sen en tur till Og plan för lite samträning där jag turades om att träna båda hundarna som kändes pigga och glada. Avslutade sen med att följa med en promenad runt med Jonas, Linnea, Kalle och Frida + alla vovvar. Nyttigt för mina att promenera med andra när husse är med också. Ina var lite i gasen imellanåt men Tim skötte sig fint och fick strosa lös bakom.

Igår tog jag med mig Tim och mötte upp Linnea för lite freestyleträning på förmiddagen innan jag skulle till jobbet. Fokus blev mest på att skapa en positiv förväntan med mycket lek och varierad belöning för att få upp honom lite extra. Tyckte Tim kändes fin, hade bra aktivitetsnivå och bjöd glatt på allehanda beteenden.... oftast de jag efterfrågade ;) Han har fått en ny kampleksak från klickerklok och för en gångs skull tror jag att jag faktiskt lyckats träffa mitt i för han verkar tycka den är rätt latjo och mysig att gripa i (fårskinn). Att den sen piper vilket triggar honom lite extra ser jag emdast som positivt eftersom han ju är rätt försiktig av sig annars.

Linnea och Zumi i härligt belöningsbus!






Mer matte!


Bilderna nedan på mig och Tim från igår är tagna av Linnea Björk Timm., som vanligt tycker jag hon är en fena på att fånga känslor med sina bilder....därav att det blir så många för jag kan inte välja ;) 

Det var ett givande träningspass rent attitydmässigt där det kändes som att Tim och jag hade en härlig känsla om än på viss bekostnad av det estetiska då vi bitvis är lika smidiga som dunderklumpen....

Backa om = många tassar att hålla reda på ;)




Slalom med bra fokus....


Rulla, rulla, rulla.... tro mig, Tim är inte så skräckslagen som han ser ut ;)


Studsboll???......näää bara en glad Timse och en targetstick ;) 


Belöning och början till kamp med nya fårfluffen....


Idag var det Inas tur att få lite egentid med matte eftersom hon fick vila igår, det blev en spårmorgon ihop med Jeanette och hennes damer. Jag är ju egentligen rätt morgontrött men oj vad skönt det känns när man väl kommer ut, speciellt när jag börjar jobba på em och man tagit vara på förmiddagen. Ina fick ett lite längre spår lagt av mig som gick bitvis kuperat med någon vinkel och diverse spårpinnar/boll/kamptrasa i spåret. Märktes att hon blev tröttare nu när jag försvårat det för henne men hon jobbade på fint och det kändes som att hon blev extra stärkt av att lyckas.

Är verkligen härligt att se hur nöjda och trötta hundarna blir efteråt, jag och Jeanette tog en lunch hemma hos mig innan vi skiljdes åt och våra damer verkade trivas gott efter morgonens aktiviering... skönt att dom kan koppla av så fint ihop på varsin sida kompostgallret.

En bil kommer lastad..... med vadå?.... ett gäng spårsugna brudar ;)


Jeanette och Sly var först ut i sitt fältspår


En förväntansull liten näsa.... låt mig jobba nu!!!!



Äntligen tycker nog Ina som väntar på att matte ska fippla klart med grejjerna...


Full fräs iväg vid påsläppet....




Belöning vid markerad spårpinne....


Idag fick vi överlag tilll bättre belöning i och efter spåret då Ina även bjöd upp till en liten kampstund efter avslutat jobb vilket hon inte brukar ha ro med då spåret i sig är självbelönande för henne


Enyas tur.....hon syns knappt i gräset lilla raketdamen....


Nu väntar några dagar ledigt för mig eftersom jag jobbat en hel del extra i och med övernattningarna med jobbet i helgen samt veckan innan. Jag är ledig ända fram till tisdag då jag jobbar em..... känns riktigt lyxigt och faktiskt ganska välbehövligt!



Kommentarer
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Många fina bilder som vanligt :)

Var nere i Mjölby i söndags men hann inte ringa dig... Lika bra eftersom du inte var hemma ;)



Vi får försöka ses en annan gång :)

Är skoj att se vovvarna i farten, kan inte bli för mycket bilder tycker jag...



Kram från oss, till er alla fyra!!! :)

2010-09-09 @ 02:06:20
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Hej!



Tack för igår! Härligt att se Ina i action, är verkligen en klippa i spåret! Håller med föregående inlägg... för många bilder?! det kan det aldrig bli:) NJUT av ledigheten! Kram

2010-09-09 @ 07:25:28
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Kasper

Vaddå för många bilder - jag tycker precis som dom andra! Jag blir så glad öer att se dom! Matte också.

Massa glada svansvickningar!

2010-09-09 @ 22:25:22
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Susanne o Pebbels

Härligt!!! Vilka bilder :)



Kram

2010-09-10 @ 11:17:11
URL: http://hundtraningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0