Har du sett Herr kantarell....

Igår blev det en riktig utedag då jag och Jonas åkte till Överum tillsammans med Linnea och Kalle för fiske och svampplockning. Ina fick vara hemma med hundvaktshjälp från min far så hon slapp vara ensam så mycket då jag har svårt att kunna koncentrera mig på bla svampplockning när hon är med då jag måste ha koll på henne och inte kan kolla i marken hela tiden, speciellt när det är andra hundar med. Hade därför bara med Tim och det var nog så fullt upp att ha koll på honom, inte så att han egentligen är speciellt svår då han håller sig i närheten men han var bara så otroligt glad och full av energi och studsade fram likt en känguru bitvis... med diverse svampmos, lekinviter mot Zumi och annat som föjd.... Jag är väldigt tacksam över förlåtande hundvänner som Linnea som inte bad oss fara och flyga ;) Fick gå in och bryta och försöka styra upp honom imellanåt men samtidigt så även om han blir lite "stökigare" så kan jag inte riktigt låta bli att vara glad över att han mår så bra, han är verkligen bara en enda stor vit busunge...  Att han är så lekfull, sprallig och full av energi är ju ändå ett tecken på att han är fräsh och mår bra både fysikt och psykiskt. 

Dagen kan sammanfattas med en trevlig dag i mitt tycke där Jonas och Kalle roade sig med fiske medan jag och Linnea tog med hundarna och gav oss ut på diverse rundor i skogen med resultatet av två fulla svampkorgar samt en stor påse av skogens läckerheter, härligt! Även fika och grillning blev det, härligt att sitta vid brasan när man är trött i kroppen efter allt klivande i skogen.

Gårdagen i bilder:




















(foto Linnea Björk Timm)


(foto Linnea Björk Timm)








Kommentarer
Postat av: Sigge Svamphund

Jaha du Tim dags att börja jobba som svamphund kanske???

Jag höll på att bli uppsagd idag men det ska jag blogga om senare.

Nu väntar o väntar matte på att han som lagade bromsarna ska höra av sej så vi kan åka till min trasiga bil o se om det blir ordning på dom igen.

2010-09-12 @ 15:08:56
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Kasper

Härlig dag! Men NU, Timsen, så får du väl i alla fall smaka lite svamppstuvning eller stekta kantareller eller nåt!

Finns ingen ursäkt för nåt annat, när matten har hittat SÅ mycket svamp!!

Håller tassar för det!

2010-09-13 @ 00:41:06
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Vilken mysfaktor med natur, kantareller, öppen eld plus fina Timsen som tar ett dopp på slutet:-)Kram

2010-09-14 @ 22:02:43
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Vilken härlig dag :)!!!!!

Kram Gunbritt

Ps Alyza är i höglöp enligt Dahro ;)

2010-09-15 @ 16:30:50
URL: http://www.belgarhuset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0